#200 Summary of Updates

Bismillah. Alhamdulillah.

5 bulan tidak bersiaran di blog, hari ni saya kembali. Alhamdulillah. Dalam masa 5 bulan, macam-macam berlaku. Fuhh! Banyaknya nak kena story! hehe.

Perkembangan Kerjaya

Alhamdulillah saya kini di tempat kerja baru. Tidak lagi berpejabat di Jalan Raja Chulan tetapi kini di Bukit Damansara. Bertukar port folio kerja dari Legal Department ke Integrity Unit. And obviously, I left the previous company for the reason that I need a positive working environment. Alhamdulillah I have been joining this current company since May 2018 and currently undergoing my probation. Doakan kebahagiaan dan ketenangan kerjaya. Ameen!

Perkembangan Yusuf

Alhamdulillah Yusuf sekarang dah 16 bulan yakni 1 tahun 4 bulan. Terlalu cepat masa berlalu sampai kadang-kadang saya tak sempat capture saat-saat indah dan milestones Yusuf. Terkini, Yusuf dah pandai menyanyi. Hehe. Dia selalu tengok Omar Hana dan setiap kali lagu Omar Hana keluar, dia akan melenggok badan bersama lagu. Kadang-kadang boleh spot on yang dia hafal skrip Omar Hana tapi dalam pelat dia lah. Di Youtube pula sekarang Abah Yusuf suka layankan Yusuf dengan channel Cocomelon. Dia banyak lagu kanak-kanak mat saleh lah. Pun Yusuf suka juga, kadang-kadang dia melayan lenggok lagu, ya ampun!

Semakin membesar, Yusuf semakin ceria dan banyak sengih dan senyum. Cairlah!

Breastfeeding Journey

Alhamdulillah, masih breastfeeding Yusuf walaupun sudah start campur dengan formula milk selepas sahaja Yusuf berusia 1 tahun. Maksudnya, dah 4 bulan kami laki-bini main lat tali lat siapa kena ikat perut untuk beli susu Yusuf. hehehe. Takdelah, syukur Allah cukupkan rezeki kami sekeluarga.

So yes, Yusuf masih menyusu badan khususnya pada waktu malam. Reason kami start introduce formula ialah kerana kami nak Yusuf naik berat badan. His weight has been stagnant for quite sometimes. Kemudian kami bincang dengan Paeds Yusuf untuk introduce formula milk. Dan tambah lagi saya masuk tempat kerja baru dan saya semakin keletihan untuk mengepam dengan konsisten. Oleh yang demikian, berbahagialah saya dengan kebebasan tidak mengepam di pejabat namun masih digayuti anak waktu malam. Hehe.

Important Events

Syukur Alhamdulillah, bulan lepas, to be exact on 20 August, we celebrated our 2nd Wedding Anniversary. Alhamdulillah. No fancy celebration. We both were (and are still) broke for a good celebration. Nevertheless we enjoy accompanying each other walaupun hanya ke dapur dan ke ruang tamu. Hahaha. Nanti ada rezeki lebih, kita qada' lah celebration. InsyaAllah.

And also  last few days was my husband's 31st Birthday. Again, we were (and still) broke for a fancy celebration. Esok baru gaji weh. Haha. So I invited my husband out for a dinner in a cozy restaurant. Alhamdulillah what more important to us is spending good times together. Husband selalu tanya, "Ada duit ke?" bila saya ajak ke sana sini atau ajak makan itu ini. Dan jawapan saya "duit boleh cari". Hahaha. Dalam erti kata sebenar, duit boleh dikorek-korek dalam pelbagai celahan akaun yang hampir dah tak wujud. Haha.

Last important event that I want to mention here is about Yusuf's admission to the hospital. Allahu. Tahun ni je Yusuf dah 3 kali check in hospital. Terkini, last week Yusuf masuk almost a week sebab demam tinggi. Previously Yusuf admitted dalam 5-6 hari juga masa musim Aidilfitri. Mujurlah ada company medical benefit. Hehe.

So yeah. I think, that is the summary of everything that had happened for the past few months. I hope I can write more insyaAllah!

Doakan yang baik-baik untuk kita semua!
Wassalam.

Comments

Popular Posts