102# May Allah ease.

Bismillah. Alhamdulillah.

Sabtu lepas pergi conference Game Changer yang ada Yasmin Mogahed dan beberapa sheikh dan ustazah lain tu. Di PICC lokasinya. Pergi dengan Shabira dan pakat jumpa Kak Su, usrahmate di sana. PICC ni banyak kenangan saya menuntut ilmu. Pernah pergi seminar Baitulmuslim, Bidadari Conference, Ilmfest, Ilmtour dan yadayada.

Bukan main banyak pergi menuntut ilmu tetapi perangai sama juga. Malu ni. huhu.

So dalam sesi tu teringat Sheikh Dr Isam ada mentioned, katanya apa jua yang terjadi dalam hidup kita, bersyukur. Dapat rezeki, syukur. Dapat musibah syukur. Orang yang kita sayang meninggal, ucap syukur juga. Sebab apa? Sebab Allah swt akan sentiasa menyusun yang terbaik untuk kita. Walau di mata kita nampak macam perkara tu malang untuk kita, sebenarnya itulah yang terbaik untuk kita sebagai hamba. Kan?

So sementara ibu bapa saya tiada di sisi ni, pelbagai dugaan berlaku. Kadang-kadang saya merasakan seperti saya ini ketua keluarga. hehe. Hari tu pun sempat borak-borak dengan Kak Su dan Shabira, sampai Kak Su kata "akak rasa awak ni dah macam ketua keluarga!". Haha. Gelak hambar.

Hari ni saya terpaksa mengambil cuti untuk menguruskan urusan keluarga. Maklumlah, ketua keluarga. Hehe. Anak-anak saya adalah kucing-kucing kesayangan Ummi Abah saya. hehe.

Today, I will learn another new thing about life. Will be heading to mahkamah after quite sometimes missing the ambiance of the court. The smell of the court. The mood of the court. Cuma bezanya mahkamah kali ni boleh jalan kaki je dari rumah.hehe. And today I will learn better that what matter the most is the effort. And then tawakkal.

And I swear, no one wants to wear my shoe to handle this matter. Allah gives the hardest battle to His toughest soldier.

May Allah swt ease.

Comments

Popular Posts