75# Good Start of the year



Bismillah. Alhamdulillah.

I wanted to update an entry on the other blog tapi blog sedang mengalami masalah teknikal. Maka borak kat sini pun okay lah. 

Alhamdulillah 29 Januari lepas merupakan hari lahir saya yang ke 28. Perasaan tua tu memang seiring dengan nombor tu. Banyak lagi perkara yang belum dicapai, banyak kelemahan yang wajib diperbaiki dan banyak lagi ilmu yang perlu dicari dan digali. Perjuangan wajib diteruskan walau usia banyak mana pun.

Alhamdulillah dan terima kasih atas segala doa yang ucapan. Banyak sangat ucapan sebab bantuan media sosial. 

That day itself saya makan dengan banyaknya. Lunch treated by my boss (AGM). Actually for a different occassion ie my farewell to the unit and kebetulan jatuh pada hari lahir saya. Rezeki.

Sebelah petang dibelanja sepotong kek Secret Recipe dan segelas air oleh Iszyani, one of the juniors yang saya rapat. 

Sebelah malamnya Ummi belanja makan like birthday dinner camtu di Fiske Steakhouse. Kenyang tahap puaka hari sampai tidur malam tu rasa sangat letih. Probably body bekerja keras waktu tidur untuk proses makanan. Hehe.

A day after that we had an usrah session. Sekali lagi makan besar sebab kebetulan mereka nak celebrate farewell saya dan Sobiroh since kami hanya menumpah usrah mereka 2 bulan je sepanjang naqibah kami berpantang. It was such a wonderful experience with them. Cheerful. Dan ditakdirkan naqibah tak available utk join maka diamanahkan untuk saya menjadi moderator. Memang haru. Hahaha. 

So this month of January memang saya berbunga bunga menjalaninya. Saya melihat banyak kebaikan berlaku pada bulan ini bermula dengan berpeluang pergi menjenguk keadaan di Kelantan pasca banjir, dapat menyumbang artikel di Majalah JOM dan menyambut hari kelahiran.

I did mentioned that boss kami belanja lunch untuk farewell saya kan? Yes. InsyaAllah I will be moving to a different unit insyaAllah effective February.

I will be positioned into Ethics and Integrity Unit. I was offer last week since Integrity Unit has quite a lot on their plate with very limited workforce. They requested for an officer with legal background and who is an Integrity Fellow. So my name was shortlisted. Boss tanya whether I want to go with the challenge or to turn it down.

Pucuk dicita ulam mendatang. I see it as an opportunity so I take it. Jalan keluar dari kerja draf and review contract yang telah ku buat sekian lama. Hehe. Tak lama macam orang lain but to me, it's time to explore something else. Syukurrr. 

So yeah. It's a new start for me in 2015.
Doakan yang terbaik untuk kita semua.

Saya akan terus menulis bahan bacaan bermanfaat.
Saya akan terus explore dunia dan mencari ruang untuk memanfaatkan diri dan ummah.
Moga Allah redha.

Syukur alhamdulillah.
Thank you all. 
Wassalam.



Comments

Popular Posts