73# Surirumah



Bismillah. Alhamdulillah.

Satgi nak bersiap nak pi tengok movie dengan Sobiroh. Last minute plan kekdahnya. Petang tadi terus online booking sebab Sobiroh buang tebiat nak tengok Suamiku Encik Perfect 10. I have no idea about the movie tapi bolehlah cuba tengok. Hehe.

Hari ni quite productive I would say. Sebab kita pinjam kereta Sobiroh (buat macam kereta sendiri) so pepagi kita jadi tukang ngantor Sobiroh kat Selayang. Kemudian kita balik rumah, breakfast, basuh baju, masak, sidai baju. Tengahari ambil Sobiroh dari Selayang kemudian makan sesama. Sweet gila aku ni feeling macam surirumah. Hahaha.

Lepas makan kami golek golek, solat, tengok tv, makan jambu air cicah kuah rojak mak bee yang beli kat Tapah semalam. Then lewat petang baru sapu rumah sebab Ummi Abah dah nak balik. Hehe. Lepas tu hujan di luar, angkat jemuran. So tengok movie ni macam bonus sebab jadi surirumah berjaya (konon!) Hahaha.

Kita masak sotong masak lemak, ikan goreng dan sambal tempe ikan bilis. Berulamkan daun saderi dan budu. Kampung enough? Kami berdua tambah nasi. Kebuluq I tell you.

Anyway semalam pagi dapat berita ayah kepada kawan baik saya, Azie meninggal dunia. Maka bergegas lah saya cabut dari pejabat ambil EL then pergi Ipoh. Alhamdulillah sempat sampai sebelum kebumi.

Nanti saya cerita kisah sedih semalam. Saya harap Azie redha dan tabah dengan kehilangan ini.

Arwah sangat baik. Syukur saya mengenalinya seperti ayah sendiri.

Al Fatihah untuk Pakcik Sham.

Comments

Popular Posts