#30 Esok Konvo

Bismillah. Alhamdulillah.

InsyaAllah esok akan jadi satu lagi hari bersejarah dalam hidup saya. Konvokesyen bakal menjelang. Hoorey. Alhamdulillah Syukur.

Tak nak cerita panjang pasal konvo ni. Jujurnya the feeling of excitement is not like the earlier convocation during undergraduate. Itu lebih menyentuh jiwa.

Nevertheless this is such a beautiful life journey that I should appreciate. Bukan perkara mudah kerja sambil buat Master. Tak campur lagi dengan kena hadap cabaran kehidupan, kegagalan juga ada dalam beberapa babak hidup. Tapi actually tak lah susah sangat juga. Boleh la hadap walaupun terkemut kemut.

Konvokesyen tahun ni akan dihadiri kakak kakak saya. Ibu bapa masih dalam urusan haji however they will be back soon jugak.

Bestfriend pun tak dapat datang konvo sebab posting kat Teluk Intan. Boyfriend pun tak dapat datang sebab tak kenal. Haha

Banyak yang saya belajar dari konvo ni. Kita hanya merancang, Allah menentukan. Semua orang boleh berangan dan merancang untuk bersama kita di hari besar kita. Tapi hakikatnya Allah yang tentukan keberadaan kita di sesuatu tempat.

Kan?
Tahniah dan selamat maju jaya untuk semua yang berkonvokesyen!

Comments

Popular Posts